Translate blog

1/31/10

Greva in stil organizat

In Belgia este posibil. A fost vineri. Abia azi am aflat si eu motivul: Opel a inchis o fabrica...

Desi am fost anuntati cu 2 zile inainte, eu am uitat, si m-am trezit in mijlocul manifestantilor, fiindca metroul nu a oprit in statia Schuman si a trebuit sa vin pe jos alaturi de grevisti :)

De obicei, manifestatiile sociale de genul acesta se desfasoara in perimetrul Schuman, in fata cladirii principale a Comisiei si a Consiliului...politisti si jandarmi inchid perimetrul, traficul e deviat, metroul e inchis, zona e inconjurata cu garduri de sarma ghimpata si accesul in zona se face doar daca ai legitimatie.

Acum sa va explic de ce e in stil organizat:
- fiindca a fost anuntata si planificata cu cel putin 2 zile inainte;
- fortele de ordine erau peste tot (tren, metrou, strazi) si iti ofereau indicatii, suport si te directionau: eu m-am simtit foarte in siguranta;
- manifestantii aveau uniforme (geaca de ploaie, sapca, fular; de aceeasi culoare si model in functie de grupul sindical);
- manifestantii care soseau din toate colturile Belgiei erau directionati pe un culoar unic catre zona de greva;
- nu s-a produs nici un eveniment nefericit;
- manifestatia a tinut 2 ore fix apoi perimetrul a fost eliberat si curatat.

Cand am plecat acasa, totul revenise la normal...